Google Ads onder de knie krijgen: tips voor advertentieteksten om de prestaties van uw campagne te verbeteren

mastering-google-ads-thumbnail

Het maken van effectieve advertentieteksten voor Google Ads is de sleutel tot het trekken van aandacht, het stimuleren van klikken en het maximaliseren van conversies. Of je nu een doorgewinterde marketeer bent of net begint, leren hoe je overtuigende advertenties maakt kan het verschil maken in het succes van je campagnes. In deze gids delen we bruikbare Tips voor advertentieteksten bij Google Ads ontworpen om u te helpen op te vallen in concurrerende markten. Van het maken van aandachttrekkende koppen tot het opnemen van goed presterende zoekwoorden, je leert de best practices om advertenties te maken die weerklank vinden bij je publiek en meetbare resultaten opleveren.

1. Houd het eenvoudig

Als je duidelijk en direct bent, begrijpen mensen je in een oogwenk. Laat de mooie woorden die je betekenis vertroebelen achterwege.

2. USP's toevoegen

Een Unique Selling Proposition is wat jou speciaal maakt. Help mensen je USP meteen te begrijpen. Waarom zou iemand voor jou moeten kiezen? Identificeer wat jou anders maakt, een kenmerk, voordeel of voordeel dat de weegschaal in jouw voordeel doet doorslaan.

👉 Voeg meerdere USP's toe aan je koppen zodat Google de meest geschikte kan tonen voor elke zoekopdracht.

3. Kenmerken - voordelen

In plaats van alleen maar kenmerken op te sommen, kun je beter spreken in termen van voordelen. 

  • Kenmerk: dit zijn kenmerken die een product of dienst heeft. Het is een eenvoudige verklaring over kenmerken, puur feitelijk. 
  • Voordeel: wat de functie doet, hoe het helpt, waarom het positief is.
  • Voordeel: wat levert het hen op? Waarom zou dit voordeel hun leven veranderen?

Hier wordt uitgelegd hoe dit in de praktijk werkt, met voorbeelden uit de praktijk:

  • Kenmerken: Tandpasta bevat whitening ingrediënten
  • Voordeel: helpt vlekken te verwijderen en de tanden helderder te maken
  • Voordeel: zelfverzekerd lachen met wittere tanden.
  • Kenmerken: Smartphonecamera met optische beeldstabilisatie (OIS)
  • Voordeel: Vermindert onscherpte in foto's en video's veroorzaakt door handbewegingen.
  • Voordeel: Maak scherpe opnamen van professionele kwaliteit, zelfs onderweg of tijdens actiemomenten.
  • Kenmerken: Biologisch afbreekbare verpakking
  • Voordeel: Breekt op natuurlijke wijze af en vermindert afval op stortplaatsen.
  • Voordeel: Een goed gevoel over het beschermen van de planeet en een schonere wereld achterlaten voor toekomstige generaties.

4. Leid ze met een oproep tot actie

Laat duidelijk zien wat je vervolgens moet doen - of het nu gaat om klikken, inschrijven of meer weten - maak het pad naar de volgende stap duidelijk en bemoedigend. Als je ze niet vertelt wat je wilt dat ze doen, zullen ze het niet doen!

👉 Voeg meerdere CTA's toe in je koppen zodat Google de meest geschikte kan tonen voor elke zoekopdracht. Probeer indien mogelijk specifiek te zijn. "Begin vandaag nog", "Claim uw gratis proefabonnement", "Shop nu en bespaar veel".

5. A/B-testen

Experimenteer met verschillende advertentieopstellingen. Waarvan je aanneemt dat het werkt, werkt misschien niet. Gebruik gegevens om te zien wat aanslaat en pas dit behendig aan. A/B-tests onthullen welke ideeën echt aansluiten bij de behoeften van je publiek. Probeer ook bepaalde koppen op bepaalde posities te zetten om te zien of dat een positief effect heeft op je prestaties.

6. Maak je advertenties relevant

Om de kwaliteitsscore hoog te houden, moet je populaire trefwoorden in je koppen opnemen. Het gebruik van de {keyword insertion} kan hierbij helpen.