RecruitmentTraining.pro

Showcase verbetering en optimalisatie: Klant uit de wervingssector

Inleiding

Deze klant, die actief is in de wervingssector om online trainingen te verkopen, was onze grootste uitdaging als bureau tot nu toe. De klant was echter al behoorlijk goed op de hoogte van het digitale marketinglandschap, met name op het gebied van SEA en SEO. De zoektocht naar expertise en een echte sparringpartner leidde Recruiter University naar Get Lead.

Beginnen bij het begin

Het begrijpen van de inzichten van de klant in deze specifieke sector en het echt begrijpen van de aard van hun bedrijf was cruciaal voordat we konden beginnen met een Google Ads audit. Toen de audit eenmaal was afgerond, gebruikten we deze inzichten om te bepalen waar het Google Ads account geoptimaliseerd en verbeterd moest worden.

Fouten van beginners herkennen

Beginnersfouten, die we vaak zien bij bedrijven die hun eigen accounts beheren, vielen meteen op:

  • Onjuiste gegevens en conversietracering.
  • Het niet analyseren van hun budgetten binnen advertenties.
  • Gebrek aan heatmapping-implementatie om te analyseren wat er op de website gebeurt wanneer prospects op de advertenties klikken.
  • Geen duidelijke structuur of strategie binnen campagnes en advertentiegroepen.

Het bespreken van deze problemen met Recruiter University was een van de belangrijkste aspecten. Demonstreren waarom we deze problemen geïdentificeerd en waarom ze moesten worden geoptimaliseerd was net zo cruciaal. Het was cruciaal dat de klant begreep waarom deze optimalisaties nodig waren.

Echte resultaten behalen

Door grondige accountoptimalisaties en verbeteringen in strategie en onderhoud zagen we zowel conversies als interactiepercentages geleidelijk toenemen.

Tijdens meerdere sparringbijeenkomsten met de klant, waar ze herhaaldelijk het belang van kosten en kosten-per-klik voor bepaalde zoekwoorden benadrukten, stuitten we op een nieuw groot probleem.

Een volledige accountmigratie uitvoeren

Nadat we hadden vastgesteld wat er moest worden verbeterd en waar we ons op moesten richten, zagen we een stijging in de interactiepercentages, maar de conversies trokken nog steeds maar langzaam aan.

Bij het bekijken van de Google Ads-account ontdekten we dat deze was ingesteld op de verkeerde tijdzone, wat de nauwkeurigheid van gegevens, geautomatiseerde biedstrategieën, leadgeneratie en nog veel meer aanzienlijk beïnvloedde. Een accountmigratie was nodig om de gegevens en optimalisaties goed te integreren.

Maandelijkse voortgang

Tijdens deze verschillende taken hebben we de volgende positieve trends waargenomen in het account van Recruiter University:

  • De meerderheid van hun leads komt nu eindelijk van niet-merkgebonden zoektermen.
  • Verbeterde conversietracking genereerde meer gegevens, waardoor de prestaties van de campagnes verbeterden.
  • Een significante toename in interactiepercentages.
  • Betere budgetinvesteringen leverden een hoger rendement op.

We zijn er trots op te kunnen zeggen dat Recruiter University, met deze optimalisaties, een klant blijft met een enorm potentieel voor verdere verbeteringen en optimalisaties. Dit partnerschap is er een waar elk bureau van zou dromen.

Een bedrijf dat samenwerkt en actief deelneemt, is echt een klant om trots op te zijn!

Voor

  • Geen duidelijke accountstructuur
  • Onjuiste conversietracking
  • De drempel was veel te hoog: hoge drop-out op de website
  • Meeste conversies afkomstig van merkzoektermen
  • Advertenties waren niet gericht genoeg, wat resulteerde in lage interactiepercentages

Na

  • Account- en zoekwoordstrategie ingesteld
  • Conversietracking die de daadwerkelijke boekingen van hun online trainingen meet + verbeterde conversietracking en toestemmingsmodus ingesteld
  • De drempel voor potentiële klanten verlaagd door "download de brochure" en "neem een optie op deze training" toe te voegen
  • Voornamelijk merkloze conversies
  • Op maat gemaakte advertentieteksten voor de doelgroepen, wat resulteert in hogere interactiepercentages